Chamurappi se na Webylon.info opět mýlí

4. července 2006 v 16:59 | Petr Tomeš |  Internet
"V Microsoftu asi skutečně nejsou idioti. Jen idiot by mohl očekávat, že ovládne World Wide Web s pomocí elementu <marquee> a díky jiné implementaci stylů. Dokážete si představit, jak se v Microsoftu spřádají takové podlé plány?"
"Bolek Metalista naznačuje, že podobné dialogy předcházely i vývoji Exploreru 7. S ohledem na zvolený přístup vývojářů se domnívám, že dvojí tvář Microsoftu v tomto případě není pravděpodobná."
Chamurappi, Obranná reakce
Microsoft Internet Explorer získal koncem minulého tisíciletí dominantní postavení na trhu především tím, že byl distribuován spolu s nejrozšířenějším operačním systémem pro PC na světě - Windows. A významnou roli přitom sehrála i podpora a prosazování nestandardních prvků (tzv. křivení/ohýbání standardů) a vlastních nestandardních technologií, které nemohli uživatelé jiných prohlížečů využívat. Pokud by podpora standardů byla pro výrobce nejrozšířenějšího prohlížeče skutečnou prioritou, zřejmě by nevznikl například Firefox, nástroje pro nahlašování nekompatibilních webových stránek ve Firefoxu a Opeře, projekty technologických evangelizací, projekty na podporu webových standardů a další, protože by prostě nebyly potřeba.
Microsoft, největší a nejbohatší softwarový gigant na světě a výrobce nejrozšířenějšího prohlížeče a pravděpodobně nejpoužívanějšího programu vůbec prakticky zanechal stamiliony jeho uživatelů bez technologického vývoje po dobu pěti let a třebaže ve verzi připravované na přelom letošního roku pouze uživatelům systémů Windows XP SP 2 a novějších přináší širokou řadu uživatelských i technologických novinek, stále ani zdaleka nedosahuje úrovně konkurenčních prohlížečů a to především v oblasti podpory webových standardů (včetně testu Acid2). Vzhledem k tomuto žalostnému stavu poládám citované domněnky a komentáře jakéhosi anonyma Chamurappiho pokládám za naprosto scestné.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Miloslav Ponkrác Miloslav Ponkrác | 14. července 2006 v 16:01 | Reagovat

Křivili naprosto všichni. I NN, který byl před Microsoftem vymyslel spoustu dodatků k W3C, a dokonce ani poslední verze NN, kterou jsem používal nedokázal zvládnout bez problémů standardní HTML 3.2.

Ono se rádo zapomíná na to, že norma HTML podle W3C byla tehdy před lety tak slabá, že se rozšíření přímo nabízelo. Nakonec valná většina toho co je v normě W3C jsou přebraná rozšíření Netscape a Microsoftu.

Dnešní situace je samozřejmě jinde, ale historický vývoj a podle mě naprosto nezvládnuté normování HTML uvnitř W3C v předchozích verzích udělalo svoje plody. Neházel bych to jenom na tehdejší majoritní prohlížeče.

2 Petr Stříbný Petr Stříbný | E-mail | Web | 5. srpna 2006 v 19:42 | Reagovat

Pod článek se můžu s klidem podepsat. A taky si myslím, že některé věci Chamurappi přehání.

3 JPAS. JPAS. | Web | 6. srpna 2006 v 12:20 | Reagovat

Souhlasím.

Jinak v článku Ti chybí některé mezery, tak to oprav.

4 Bolek Metalista Bolek Metalista | Web | 15. srpna 2006 v 16:26 | Reagovat

Tak teď nevím, kdo je ten anonym =)

5 texas+holdem texas+holdem | E-mail | Web | 4. září 2006 v 0:37 | Reagovat

http://impish26.501megs.com/galardo/walla.html

6 emilk emilk | 21. října 2007 v 13:02 | Reagovat

mylis se ty a ne Chamurappi. V microsoftu skutecne nejsou idioti,

protoze po prvotnim nadseni pro web a nadejne pionyrstvi s xml v ie5

si MS vsimnul, ze mu presun aplikaci do browseru bude kanibalizovat prijmy z jeho server a desktop nabidky a rozhodli se, ze to oddali jak nejvice budou moct. proto byl vyvoj ie danej k ledu, podle myho nazoru.

to je legitimni a smysl davajici rozhodnuti narozdil od ever-evil-microsoft obrazu, ktery nam nabizis ty.

oznacit za primarni duvod vzniku mozilly to, ze MS krivil standardy, a postavit na tom argumentaci, to mi prijde trochu zavadejici

btw. podivej se, co slavny acid2 testuje, me prijde, ze to jsou prevazne veci, ktery sem vzivote nevidel v praxi

7 Kvakoš Kvakoš | 29. března 2008 v 9:09 | Reagovat

Firefox mám rád protože když napíšu nějaký kód v XHTML a styluji CSS tak v podstatě vždy se zobrazí PERFEKTNĚ. IE jsem jednu dobu nenáviděl, protože jednak velmi často věci které podporuje dělá špatně (špatně zobrazuje), jednak různé skvělé věci z CSS nepodporuje vůbec.

Chamurappiho Webylon je velmi zajímavý web, protože co tam píše je jednak často to, co si sám myslím a Ch. to za mne lépe formuluje, jednak se dozvídám, že Microsoft není ever-evil, a každý z velkých hráčů na internetu si přisadil do matení (Netscape, W3C a Microsoft také).

Také s Chamurapim souhlasím, že XHTML je v postatě totéž jako HTML a nic nového nepřináší - pomník megalomanství W3C. Osobně XHTML používám - jednak proto, že jsem v začátcích myslel, že tím nějak technicky zvednu své weby (už si to nemyslím), jednak se mi líbí, že jednopárové tagy jsou ihned vidět, že jsou jednopárové.

Chamurapiho analýza upotřebitelnosti sémantičnosti a obecnosti HTML/XHTML pro široké laické publikum internetu je také skvělá - publikum obecnost a sémantičnost nezajímá. Pro mne jako webdesignéra je ideální používat XHTML tagů co nejméně a dodržovat jednoduchá sémantická pravidla z jediného důvodu - lépe se ve vlastním kódu orientuji. Návštěvníkům i robotům je to šuma fuk.

Chamurapi sem tam i přehání, nevím, zda je to on, kdo odmítá text/html MIME type u XHTML dokumentu na českém validátoru. To je škoda, neb pak validace proběhne špatně a jinak bych jeho validátor používal místo toho W3C-čkového. Přijde mě fakt lepší.

8 Dlouhán Dlouhán | 24. dubna 2008 v 14:12 | Reagovat

to Kvakoš

Hlavičky si můžeš nastavit v rozšířeném rozhraní ;-)

http://validator.w3.cz/detailed.html

9 Leinad Leinad | Web | 15. října 2008 v 13:22 | Reagovat

Křivení standardů ze strany IE mi vadí.

1) Stránka fungující v řadě prohlížečů kromě IE - špatný webmaster nebo prohlížeč?

2) Stránka fungující jenom v IE, ačkoli stejně funkční lze nakódovat pro jiný prohlížeč - špatný prohlížeč nebo webmaster?

Při běžném kódování na tyto extrémy sice nemusím, ale můžu se nechtěně dostat do těchto extrémů. Ve druhém případě, mezi BFU právem, vítězí teorie "špatný prohlížeč" - bez ohledu na sémantiku či validitu.

Rozšiřování standardů do jisté míry nemusí vadit.

Tag <marquee> - pokud prohlížeč neví co s ním, zobrazí obsah jako běžný text. Funkčnost webu není narušena. (zrovna u <marquee> mi vadí, že je čistě grafický bez sémantického významu v HTML, ale ne princip značky navíc)

parametr rel="nofollow" - mimo vyhledávajících robotů málokdo ví, co s ním. Překáží někomu?

W3 mám za zlé třeba změny box modelů či naschvál vymýšlení jiných způsobů implementace, než fungují.

10 Kubík Kubík | E-mail | Web | 29. června 2012 v 11:04 | Reagovat

Moc dobrý. Těším se na další

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama